ویدئو | فرهمندی: در دوره ششم شورا شهر مشهد تلاش کردیم از نگاه های سطحی فاصله بگیریم بیشترین فوتی‌ تصادفات موتورسیکلت در مشهد مربوط به عابر و سرنشین است | کاهش ۵۰ درصدی سوانح رانندگی امکان پذیر است ویدئو | موحدیان: تامین منابع و اتمام پروژه‌های نیمه تمام از راهبرد‌های شورای ششم بود ظهوریان: پویش مشهد مهربان بیانگر ماموریت کلان اجتماعی شهرداری است تدوین سند طرح جامع مدیریت پسماند مشهد با همکاری دانشگاه فردوسی سخنگوی شورای اسلامی شهر مشهد در نشست خبری: شورای ششم برای توسعه متوازن شهر هدف‌گذاری کرده است | نیمی از بودجه عمرانی شهرداری مشهد در اختیار مناطق کم‌برخوردار و حاشیه شهر است خط‌۳ متروی مشهد یکی از ایمن‌ترین ابرپروژه‌های کشور است مصدومیت ۵۰ نفر بر اثر سوانح رانندگی طی ۲۴ ساعت گذشته در مشهد (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) احداث پارک و فضای ورزشی مخصوص بانوان در دستور کار شهرداری منطقه ۱۲ مشهد اولویت‌ مدیریت شهری مشهد استفاده از گیاهان خشک‌منظر برای فضاآرایی شهری است برخورد با تخلیه فاضلاب در کشف‌رود تا پایان اردیبهشت هوای چهار منطقه کلانشهر مشهد در شرایط پاک قرار گرفت (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

شهردار مشهد: حل مسئله قلعه وکیل‌آباد و طرح تفصیلی توس در منطقه ۱۲ پیگیری شود

  • کد خبر: ۱۷۴۵۰۰
  • ۲۵ تير ۱۴۰۲ - ۱۹:۵۸
  • ۱
شهردار مشهد: حل مسئله قلعه وکیل‌آباد و طرح تفصیلی توس در منطقه ۱۲ پیگیری شود
شهردار مشهد با اشاره به اهمیت منطقه دوازده گفت: موضوعاتی که باید به‌صورت ویژه از سوی شهردار منطقه پیگیری شود؛ حل مسئله قلعه وکیل‌آباد و به سرانجام رساندن طرح تفصیلی "توس" حداقل در بافت غیرتاریخی این محدوده است.

به گزارش شهرآرانیوز، محمدرضا قلندرشریف در مراسم تکریم و معارفه شهردار منطقه ۱۲ و سرپرست منطقه سه که با حضور رئیس کمیسیون عمران، حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری مشهد برگزار شد، افزود: بار‌ها اعلام کرده‌ایم که تغییر و تحول یکی از نیاز‌های ضروری در پیشبرد فعالیت‌های هر سازمانی است.

وی بابیان اینکه در انتصابات سیاست و اولویت ما نگاه به نیرو‌های متخصص بدنه شهرداری مشهد بوده است، اظهار کرد: همان‌طور که شورای محترم اسلامی شهر در انتخاب شهردار به بدنه اعتماد کرد ما نیز همین نگاه را در انتخاب مدیران شهری مدنظر قرارداده ایم.

شهردار مشهد با تقدیر از تلاش‌های حجت‌الله شریعتمداری، سرپرست شهرداری منطقه دوازده، تصریح کرد: طی شش‌ماهه گذشته خدمات بسیار خوبی را در این منطقه شاهد بودیم که از تلاش‌های ایشان تشکر و قدردانی می‌کنیم و برای ایشان در جایگاه جدیدی که در استانداری و شهر کاشمر برعهده گرفته‌اند؛ آرزوی موفقیت داریم.

قلندرشریف با اشاره به انتصاب مهدی خداشناس به سمت شهردار منطقه دوازده نیز گفت: ایشان نیز پیش‌ از این در منطقه سه به‌عنوان شهردار مشغول فعالیت بودند که اقدامات شایسته و بسیار خوبی را از سوی ایشان شاهد بودیم و با توجه به همین تلاش‌ها سکان هدایت منطقه دوازده به جناب آقای خداشناس واگذار شد.

وی با بیان اینکه در شهرداری باید به مدیرسازی و مدیر پروری توجه شود، اضافه کرد: انتخاب سید جواد هاشم نیا نیز به‌عنوان سرپرست شهرداری منطقه سه با نگاه به توانمندی‌های نیرو‌های بدنه بوده است، با توجه به شناختی که او نسبت به منطقه سه دارد توقع داریم تا فعالیت در این منطقه بیشتر از گذشته شود.

شهردار مشهد در ادامه گفت: منطقه دوازده یکی از مناطق ویژه مشهد است که منطقه منفصل توس نیز تحت پوشش این منطقه قرار دارد که همین امر بر اهمیت منطقه می‌افزاید.

قلندرشریف افزود: برای رفع برخی مشکلات توس ازجمله بحث کال زرکش درخواست کردیم تا عمق ۱۰۰ متری بولوار توس به شهرداری منطقه دوازده الحاق شود که این موضوع تاکنون محقق نشده است.

وی با اشاره به اینکه با توجه به جدید بودن بافت منطقه دوازده مشکلاتی که در محدوده‌های مرکزی، بافت‌های فرسوده و حاشیه‌ای شهر وجود دارد دراین منطقه وجود ندارد، خاطرنشان کرد:، اما با این‌حال موضوع قلعه وکیل‌آباد و پلاک ۱۷۶ دو مسئله مهم منطقه دوازده است که باید رفع مشکلات آن‌که بیشتر حقوقی است مورد توجه ویژه قرار بگیرد.

شهردار مشهد تصریح کرد: همچنین بافت ناهمگون که به دلیل نبود طرح تفصیلی میان محدوده توس و سایر محدوده‌های منطقه دوازده ایجاد شده یکی دیگر از مواردی است که باید به آن توجه شود.

قلندرشریف ادامه داد: مدیریت ساخت‌وساز‌ها و مباحث درآمدی منطقه دوازده نیز برای ما مهم است و آقای خداشناس به این موارد هم نگاه قابل‌توجهی داشته باشند.

وی بابیان اینکه معتقدیم در منطقه دوازده فضای خوبی برای کار در حوزه‌های عمرانی و فرهنگی وجود دارد، اظهار کرد: برخی موضوعات مانند ایجاد فضای سبز، معابر و پروژه‌های ترافیکی جزو وظایف شهرداری است که باید آن را انجام دهد و برخی نیز باید توسط سرمایه‌گذاران و سایر بخش‌ها انجام شود که این موارد باید از سوی شهردار منطقه دوازده پیگیری شود.

شهردار مشهد افزود: در حوزه فرهنگی نیز با توجه به جوان بودن بافت منطقه نیاز به فعالیت‌های خاصی داریم که دراین حوزه دست شهرداری منطقه دوازده باز است.

قلندرشریف به مسئله طرح تفصیلی محدوده منفصله توس اشاره و تأکید کرد: طرح تفصیلی توس که شامل دو بخش تاریخی و غیر تاریخی است باید به‌صورت جدی از سوی شهردار منطقه دوازده پیگیری شود تا حداقل مسئله طرح تفصیلی بخش غیرتاریخی را بتوانیم در پاییز حل کرده و ضمن پاسخگویی به مردم جلوی ساخت‌وساز‌های غیرمجاز را بگیریم.

وی در ادامه گفت: اکنون طرح تبدیل آرای قلعی که امکان تبدیل به جریمه را دارند در مناطق در حال اجرا است که از تمامی شهرداران مناطق از جمله شهردار منطقه دوازده می‌خواهم تا از این پتانسیل که هم مشکل مردم را حل کرده و رضایت آنان را در پی دارد و هم برای شهرداری درآمدزایی خواهد داشت استفاده کنند.

شهردار مشهد با اشاره به‌قرار گرفتن آرامگاه فردوسی در محدوده منطقه دوازده، اظهار کرد: مقام معظم رهبری در بازدیدی که از آرامگاه فردوسی داشتند نگاه ویژه‌ای به آن داشته‌اند، لذا باید این محدوده شکل و شمایل مناسبی بگیرد، نه‌تن‌ها محدوده تاریخی بلکه بافت پیرامونی آرامگاه باید مورد توجه قرار داشته باشد.

قلندرشریف ادامه داد: بنابراین از آقای خداشناس می‌خواهم به توسعه و آبادانی توس توجه ویژه‌ای داشته و طرح تفصیلی این منطقه را برای پاسخگویی مناسب به مردم به‌صورت جدی پیگیری کنند.

وی اضافه کرد: پروژه آزادراه مشهد چناران به‌سرعت از سوی راه و شهرسازی در حال اجرا است و به تقاطع چند سطحی آزادگان متصل خواهد شد لذا شهرداری منطقه دوازده از هم‌اکنون باید با توجه به بار ترافیکی که از این محدوده به شهر وارد خواهد شد، تمهیدات لازم را اندیشیده و با کمک معاونت عمران، حمل‌ونقل و ترافیک آن را اجرایی کند.

شهردار مشهد افزود: در مجموع هدف ما اجرای سیاست‌های شورای اسلامی شهر و جلب رضایت مردم است که از همه مدیران ازجمله شهرداران مناطق که ارتباط بیشتری با مردم‌دارند؛ می‌خواهیم در پاسخگویی به مردم تمام توان خود را به‌کار بگیرند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
هومن
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۶
0
0
انشالا در عمل هم جدیت لازم رو همه با هم داشته باشیم تا ب نتیجه مطلوب برسیم
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->